torsdag, juni 15, 2006

Kvinner og shopping

Jeg har vært i byen i dag. Jeg hadde en avtale med min gestor, som forøvrig var mann før og tok skrittet fullt ut (!) og opererte bort hele stasen og ble kvinne!

Jeg benyttet anledningen til å sitte på en spansk fortauskafé og nyte min café con leche, slik bare spanjolene kan lage den, mens jeg tittet på folk som gikk forbi. Jeg registrerte en gammel dame med shoppingposer komme med korte skritt forbi blomsterhandleren på hjørnet. Det så ut som hun bar tungt og var svett i varmen. Hun satte ned posene i den ene hånden, som for å hvile litt og rettet på håret slik Miss Piggy brukte å gjøre! Hun tuslet videre, men kom tilbake veldig fort og henvendte seg til blomsterhandleren på hjørnet. Hun sa det like godt på norsk: "Hei! Har du trillebagen min?" Han kan vel ikke et ord norsk, men svarte vennlig på spansk, smilte og hentet ut trillebagen fra varebilen sin! Jeg ble lattermild! Hun fortsatte å snakke til ham på norsk. Det viser hvor dårlig mange utlenninger tilpasser seg her og hvor vennlige spanjolene er overfor utlenninger, også de som ikke tilpasser seg. Jeg syntes det var vittig! Hun kjente vel på at shoppingen var tung og tenkte at hun burde ha tatt med trillebagen. Så kom hun på at hun hadde den med seg da hun gikk ut og kom hun på at den sto hos blomsterhandleren og kom tilbake!

Jeg fikk også handlet litt. Dagens fangst: Konvolutter, dørmatte, julegave til min yndlingsniese og en sommergave til en annen jente jeg er veldig glad i, samt to par sko! Jippiiiii!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hurra, håper det er jeg som er yndlingsniesa!!!

Liv sa...

Hvem andre kunne det være? :-)