fredag, november 10, 2006

Juksemaker pipelort

Jeg ville ha en litt stor veske - med plass til skolebøkene osv. Jeg gikk til Las Rampas hvor nordafrikanere har butikker. De fleste kastet seg over meg og skulle selge meg skinnvesker. Jeg sa jeg ville ikke ha skinnveske. Når man går der og titter og er blond og blåøyd, så tror de at man er turist. Jeg var innom flere av butikkene uten å finne noe jeg likte. Det er mye paljetter og leopardmønster her nå.......... Én hadde en ok dongeryveske jeg kunne tenke meg. Jeg spurte ham på spansk hvor mye den kostet. Da han sa at den kostet 25€, plusset jeg på med all mimikk, geberder og kroppsspråk jeg har tilgjengelig da jeg fortalte ham at det kom ikke på tale! Om man ikke aksepterer tilbudet, takker man før man går, så jeg takket og gikk. Han ropte på meg - sa jeg kunne få vesken for 12€. Jeg ristet på hodet, hvorpå han kom etter meg og ba meg gi ham 10€. Da ble det handel.

Ingen kommentarer: