mandag, juli 16, 2007

Pisto

Vi hadde invitert et vennepar til lunch i går. Jeg fant oppskrift på klippfisk i langpannewww.godfisk.no. Det er ikke en vanskelig rett, men tidkrevende før man får alt i langpannen! I oppskriften står det tomatsaft. Menes det tomatjuice? Jeg brukte 'tomate frito' som er et ypperlig produkt sammenlignet med den sterke og beske tomatpurréen man får i Norge. Retten er praktisk fordi man kan være sammen med gjestene mens maten blir ferdig i ovnen. I et land hvor man har ferske råvarer av ypperlig kvalitet er det ingen heksekunst å lage gourmétmat. Jeg fikk testet chilien min. Jeg serverte kun hvitt brød m/sprø skorpe (her får vi ferskt brød 7 dager i uka uten å dra på bensinstasjonen) og vin til. Carlos sa jeg hadde laget pisto og at dette er en rett som spanjolene lager enten med fisk eller kjøtt. Anbefales på det varmeste!

2 kommentarer:

Anonym sa...

PISTO er en matrett der hovedingrediensene er tomater, løk, pepper (rød & grønn)+ olivenolje. Veldig lik den franske ratatouille.

Bruker dette utgangspunktet ofte selv. Fisk eller kjøtt. Store variasjonsmuligheter. Enkel og grei mat. Sunn mat som i tillegg er smakfull!

Helene sa...

ser skikkelig godt ut!