lørdag, januar 19, 2008

Tetería, magedans og venner

Alberto og jeg bruker å treffes i to forskjellige teterías. En tetería er et arabisk sted hvor man serverer mer te enn kaffe. Dette er eksotiske steder for meg og mye mer spennende enn en vanlig bar eller kafetería. Man kan også låne en vannpipe og røyke litt på arabisk manér, om man vil. Kundene er for det meste unge spanjoler. Jeg skiller meg vel ut både mtp. alder og det at jeg er blond og blåøyd.

I kveld gikk vi på Alhambra fordi de har magedansoppvisning lørdag kveld. Småpikene danser til alles begeistring etter høylydt arabisk musikk.



Det er ofte slik at når magedansoppvisningen er over, går de fleste ku
ndene. Alberto og jeg bruker å bli igjen etter at de andre er gått. I kveld kom den ene kelneren bort til bordet vårt og ville prate og som han sa; - praktisere engelsk. Han heter Said og er fra Kashmir.

Her er gutta ved mitt bord; - fra venstre Alberto, Joachín og Said.





1 kommentar:

Mia sa...

Hei Liv! Håper solen skinner og livet er herlig der du er. Takk for koselig hilsen i bloggen min, alltid koselig å se at du har tittet innom.