lørdag, oktober 05, 2019


MORGENTUR

De dagene jeg ikke er på trening på morgenen, eller skal på fjelltur med folk som er 20 år (eller mer!) yngre enn meg, går jeg morgentur langs strandpromenaden.

Jeg går ca. 7 km t/r. Jeg går opp til den gamle middelalderborgen Castillo Sohail, slik at jeg skal få litt mer motstand i gåingen enn å bare gå på flat mark. På flata forsøker jeg alltid å finne en person lenger fremme på strandpromenaden som jeg kan anstrenge meg for å ta igjen, så blir det litt fres over gåingen.

Det er et privilegium å få gå langs Middelhavet rundt soloppgang. Havet, himmelen og soloppgangen er balsam for sjelen. Dermed får jeg både i pose og sekk. Jeg pleier både kropp og sjel.

Jeg avslutter morgenturen med å gå opp trappene hjemme. Det er 8.etg. Jeg synes det er i meste laget, men tenker da på Kåre Willoch og Jens Stoltenberg, som begge gikk trappene opp til statsministerens kontor mens de hadde denne posisjonen. Statsministerens kontor var i 16. etg.! Spreke gutter!

Ingen kommentarer: