tirsdag, juli 04, 2006

E-post på ferie

Dette skjedde på begynnelsen av dette århunderet. Jeg vet det skjedde en gang mellom år 2000 og 2002. Det skjedde i Norge. Jeg hadde byttet bank ifm. med et huskjøp. Banken ble valgt etter dens gode navn og rykte for lave gebyr, god service, høy rente, osv. osv.

Jeg fikk min egen kunderådgiver, en dame som virket oppegående og service minded. Alt så greit ut.

Jeg hadde et spørsmål til min kunderådgiver. Jeg syntes e-post var en grei måte å kommunisere på når ting ikke hastet. Hun kunne lese posten når hun hadde tid og besvare når det passet best. E-post ble sendt.

Det gikk tre uker. Jeg hørte ikke et pip fra min kunderådgiver. Jeg nevnte det tilfeldigvis for min NK en dag vi drakk kaffe sammen. Han hadde brukt banken lenger enn meg og ga uttrykk for at e-post kanskje ikke var beste måte å kommunisere med de på. "Du må ringe, vet du!"

Jeg ringte.
- God dag! Det er Liv *****.
- God dag, ja!
- Jeg lurer litt......... Jeg sendte deg en e-post for tre uker siden. Siden du ikke har svart, så lurer jeg på om du kanskje ikke har fått den..........?
- Oh! eheem..... *kremt* Jo.... Nei..... Du skjønner det........ at han har vært på ferie i tre uker, han som laster mailene..........

I mitt hode dukket det opp bilder av en mann som lastet alle bankens mailer, printet de ut og distribuerte de til de respektive inn-kurver.............

Ingen kommentarer: