lørdag, februar 10, 2007

Telefonicas rutiner

Her ble det adrenalinproduksjon utover det som er normalt. Som jeg kanskje har sagt før, så kan tlf.regninger betales kun i spesifikke banker tirsdag, onsdag og torsdag før kl. 1130. Torsdag etter kl. 1200, lurte husbonden på når tlf.regningen forfaller. Jeg fikk panikk, fordi jeg bruker å ha oversikt. Fant tlf.regningen (som også inkl. ADSL) og så at forfall var 6. februar. Klokken var over dagens frist for å betale regninger. Jeg fikk husverten til å ringe kundeservice Telefonica for meg. (Det ER fullstendig håpløst fordi man må SNAKKE TYYYYYYDELIG til en masse maskiner før man kommer til et menneske. (Jeg forstår godt dama som ringte til meg da jeg jobbet på kundeservice og sa «Snakker jeg med et menneske nå?») Snakker man ikke tydelig nok, blir man kuttet av) Husverten ringte og kundeservice hadde sagt at det var 3 dager siden min regning forfalt. Da kutter man uten dikkedarier og purringer.

Fredag kuttet de nett og tlf. Vi får inngående tlf.samtaler. Husbonden var ute og kjøpte en duppeditt man kan ha i vinduet, som søker opp trådløse nett. PC'n som er ny nok til å koble til en nettverksøker ble flyttet rundt omkring i heimen, fra det ene rommet til det andre. Den endte opp inne på mitt arbeidsværelse, på et campbingbord borte i hjørnet ved vinduet. Omsider fant vi et nett som ikke er sikkerhetsaktivert. Vi koblet oss på. En venn foreslo at jeg skal snakke med naboen, foreslå at vi deler nett. Naboen får redusert sine utgifter. Vi får rimeligere ADSL enn hos Telefonica. Det er jo en glimrende idé. Det er bare det at siden vi ikke har noen omgang med naboen, så føles det litt frekt om jeg skal foreslå dette, eller kanskje ikke?

1 kommentar:

Anonym sa...

Kanskje det er en start på et godt naboskap? En måte å komme i kontakt på Kjære folk, dere bor i Spania og der har man da sosial omgang med naboer! Er de kanskje ikke spanjoler? Reserverte skandinavere? Uansett, jeg ville prøvd! Dere kan selvfølgelig få nei til svar, men det er forsøket verd... :-)