søndag, oktober 07, 2007

Julepresanger i oktober

Jeg har ikke blogget i det siste. Har ikke vært i blogghumør og jeg blogger ikke for å blogge. Som den kontrollfreak jeg er, liker jeg å ha det klart. Jeg liker iallefall ikke at ting kommer «som julekvelden på kjerringa». Julaften er 24. desember hvert år. Det vet jeg, og jeg har 52 uker å gjøre forberedelsene på. Da blir det meningsløst å si «Jeg rakk det ikke» eller «Det ble så forferdelig travelt».

Jeg liker absolutt ikke å løpe ut en lørdag i desember for å kjøpe alle julepresanger sammen med resten av verden. Det stressopplegget vil jeg ikke ha noe av. Jeg kjøper julepresanger gjennom hele året. Når jeg finner ting tilfeldig og vet at dette kan passe, så kjøper jeg det, selv om det er i februar eller juni. De fleste presangene skal sendes. Jeg må derfor ta hensyn til at presangene ikke skal knuses underveis og at de skal være lette nok til at jeg har råd til portoen. For ordens skyld; - ingen skal få løkhakker til jul!

I dag pakket vi nesten alle julepresangene og siden klokka passerte 1200 delte vi en pils, også! Man skal da kose seg!


1 kommentar:

Anonym sa...

Det ser da granngivelig ut som et lite tilfelle av Oktoberfest midt oppi alle julegavene?