torsdag, desember 15, 2005

Pedikyr/manikyr

Leser på Nettavisen at Petter Stordalen mobbes i norske media for at han har tatt manikyr. Blir nesten opprørt på Stordalens vegne! I Norge er det ikke "in" å stelle seg. Bare jålete kjerringer som steller negler og hender, ikke sant? Bare gamle kjerringer som ikke når ned til føttene sine som får pedikyr, ikke sant? I Norge er manikyr og pedikyr så lite utbredt at folk vet ikke hva som er hva! Om en mann skulle finne på å være velstelt, så kalles han en puddel! Ikke mobb kameraten min! Jeg har meget stor sans for Stordalen (nok en gang via info fra min yndlingsniese!)! Jeg så ham på TV i Norge under TV-aksjonen i høst og registrerte hans engasjement for fistola, som jeg aldri hadde hørt om før! Han er slett ingen puddel! Dessuten, det kan hende han fikk pedikyr og at den som registrerte dette og lo av det sammen med kompisene etterpå, ikke visste forskjell på pedikyr og manikyr! Hipp hurra for menn som steller seg! Hipp hurra også for menn som skjønner at når øyenbrynene vokser opp og ut så de skygger for sola, er det på tide å stelle de!

Jeg kjøpte pedikyr i Norge noen ganger. Det kostet skjorta og de to damene jeg brukte, visste ikke hva de gjorde. De kunne det bare ikke. Her kan de pedikyr! Her er det ikke noe snakk om at man ikke kan klippe tåneglene fordi det fører til inngrodde negler. Her klipper de tåneglene og steller føttene så fint at man har lyst til å gå med åpne sko og vise frem føttene hele året! Her er det stort sett turister i sandaler som presenterer stygge og ustelte føtter som skriker etter pleie. Men man har da fordommer. Bare gamle kjerringer som tar fotpleie...... og så jeg, da! *smiler*

Ingen kommentarer: