tirsdag, mai 29, 2007

Prøve seg på en spansk én

Det hender ikke sjelden at de prøver seg med en spansk en her. Det er vel naturlige årsaker til det.

Forleden kveld fant husbonden en webside tilhørende Telefónica. Siden har engelsk tekst for potensielle nye kunder som ikke forstår spansk
. Her var det glimrende tilbud. Der fant vi ut at vi kunne få ADSL 3 Mb, kunne ringe gratis til spanske fasttelefonnummer, få gratis antivirusprogram, gratis trådløs router, osv. Jeg registrerte min interesse. Jeg la inn passnummer, nummer for ditten og datten, bankkontonummer, navn, adresse, og alt det andre de ville ha.

Jeg fikk et automatisk svar på mail om at en teknikker skulle ta kontakt innen 20 arbeidsdager. (LOL! Ting tar tid.....)

I dag fikk jeg mail fra kundeservice på Telefónica. Den er forøvrig datert i morgen.
«
Thank you for your application for ADSL. Unfortunately there has been a problem with your application. At this moment in time your property is unable to receive broadband. Your application will be cancelled and you will not receive any charges. Thank you for your co-operation.»

Jeg lo da jeg leste mailen. Det hører med til historien at jeg har hatt ADSL fra Telefónica siden jeg flyttet inn i september 2005. Området vi bor i ble utbygd for 4 år siden. Det står fortsatt ikke på noe kart. Saksbehandleren på Telefónicas kundeservice syntes vel derfor det ble for komplisert med meg.

Jeg svarte omgående:
Dear Sirs,
I already have ADSL, so I do not think there is any problem to receive broadband. I want to change what I have into the terms that you are offering on this web site: http://www.telefonicainenglish.com/adsl.htm
as I would prefer 3mb broadband instead of 1 as I already have. I would also prefer free national telephone calls in Spain. Waiting for your reply. Regards,»

Om dette ble så komplisert at saksbehandleren bare slettet mailen gjenstår å se.

Fortsettelsen:
Jeg fikk nok en mail fra Telefónica, og den var meget nyttig: «
Good afternoon, You will need to telephone the Telefónica customer services department on 1004 in Spain (1004 is a free phone number).

When you call you will hear a Spanish recorded message. You need to ignore this message and wait for the pause, then say, «English Speaking». You will then be put through to an English speaking operator.

Kind regards,»


Ingen kommentarer: