fredag, februar 02, 2007

Dyre ansiktskremer

Om jeg visste hvor mye penger jeg har brukt på ansiktskremer gjennom et langt liv, ville jeg nok bli forskrekket. Det loves "gull og grønne skoger med sukker på" i reklamen. Man får betale dyrt om kremen er fra en produsent med et velrenomert navn. Jeg har sluttet å tro på trylleri og antirynkekremer, men vil gjerne ha en krem som tilfører fuktighet og gjør huden smidig nok til å smile. Altfor mange av de dyre kremene holdt ikke mål. Jeg har vel også en mistanke om at mange av de inneholder fanteri som huden vår slett ikke har godt av.

En aloe vera-basert krem produsert av apoteket skulle vise seg å være meget tilfredsstillende. Den kommer i en nøktern plasttube uten fancy fiksfakserier. Man slipper altså å betale for en dyr og eksklusiv krukke som viser seg å inneholde en bitteliten dæsj krem når man åpner lokket!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, verden vil bedras! Eller rettere sagt; vi som bebor denne verden bedras.

ALOE VERA er forresten et vidundermiddel! Jeg kjøper en Aloe Vera såpe når jeg er på Gran Canaria. Transparent såpe pakket i grønn eske. Vet ikke om den finnes på fastlandet. Den beste jeg noen gang har brukt. Var veldig plaget med eksem på hendene og ble anbefalt denne såpen på ferietur for ca 10 år siden. Etter 2-3 uker var huden myk og glatt! Siden dengang har jeg kjøpt med "lager" hjem! Får ikke like bra såpe her i landet.

Liv sa...

Vi har vel noen såpkokere på fastlandet, også. :-) Det gjelder å finne de. Da jeg var på Middelaldermarked i begynnelsen av mai, fikk jeg kjøpt noen "hjemmelagede" såper. Vanskelig å vite HVA man skal velge. De hadde jo utallige varianter.

Har hørt at nonnene på Tautra lager noen gode såper men ikke prøvd de selv.

Aloe vera ER vidundermiddel, ja!

Liv sa...

Jeg har slettet en anonym kommentar. Hvis man ikke er registrert hos Blogger, kan man skrive navnet sitt under innlegget. Enkelt og greit.