onsdag, desember 14, 2005

Infrastrukturen

Vi fikk bussrute fra sentrum (rutebilstasjonen) i Fuengirola og opp til Las Lagunas. Det er kjempefint, - om man er sliten eller har handla mye. Når jeg spurte i billettluka på busstasjonen om rutetabell, så hadde de ikke det. De har et A4-ark med rutetabellen tapet opp ved siden av billettluka, men jeg går ut fra at ingen gidder å kopiere disse for å dele ut til publikumm, man har ikke kopipapir, eller at årsaken er en annen. Hva vet jeg. Jeg spurte bussjåførene som bare unnskylder seg så mye og de har heller ikke rutetabeller. Da går man ut og skriver av rutetabellen selv. Effektivt! Har skrevet av hverdager og mangler lør- og søndager enda.


Det skjærer seg med 14-bussen som går fra byen 1405 og som skal gå fra Las Lagunas 30 minutter etterpå, fordi kl. 14 skal alle spanjoler hjem og spise. Alle kjører bil. Trafikken blir så tett at bussen bruker lenger tid enn jeg bruker når jeg GÅR! Alikevel fint om man har handla mye eller om det regner. Man får filosofert mye.

Han jeg deler hus med skulle ta bussen hjem fra byen en ettermiddag. Han venta og venta, og 15 minutter etter at den skulle ha kommet (og kjørt!) så kom den! Men DA skulle sjåføren ha en bocadillo (baguett)!!!! Spising av bocadillo tok ca. 15 minutter og bussen var dermed 30 minutter forsinket, men da skulle det ha gått en ny en..... Hvilket kanskje betød at den forrige var akutt innstilt?

Man må bare se det humoristiske i det!

Nå kan det virke som jeg gjør narr av spanjolene. Det gjør jeg ikke! Se neste post!

Ingen kommentarer: